Saturday, 5 March 2016

pendakap gigi tanpa wayar di kuala terengganu

Klinik Pergigian Dr Len ada menyediakan rawatan membetulkan gigi yang tidak teratur, jongang mahupun berlapis-lapis tanpa perlu memakai pendakap gigi besi. Pendakap gigi tanpa besi dan wayar ini dipanggil aligner atau soft braces. Aligner yg ada di Klinik Pergigian Dr Len adalah daripada company Clearpath Orthodontics.

Ok...ramai yg kompius dan tak tahu mcm mn rupa aligners tu kan.

Ini dia aligner.
Plastik mcm ni je. Sarung kat gigi. Nanti gigi akan bergerak ikot sarung tu.




Aligners ni adalah sarung gigi yg berwarna jernih, yang disarungkan kepada gigi. Ia melekap ketat pada gigi, dan boleh membuatkan gigi bergerak menjadi susunan yg teratur.

Satu aligner perlu dipakai selama 2 minggu. Apabila selesai memakai aligner pertama, pesakit perlu menukar kepada aligner kedua dan begitulah seterusnya sehingga gigi menjadi teratur.

Aligners adalah removable iaitu boleh dipakai dan dibuka sendiri oleh pesakit. Pesakit perlu memakai aligner sekurang2nya 22jam sehari. Ini bermakna, pesakit perlu memakai sepanjang masa dan boleh membukanya ketika memberus gigi dan makan sahaja.

Untuk pertanyaan harga whatsapp 012-3876051.




Tuesday, 5 January 2016

dental crown and dental bridge

Gigi yg bersambung2, adalah dental bridge.

Yg sebatang tu pulak namanya dental crown.


Dental bridge tuk gantikan gigi yg dah dicabut.


Dental crown tuk baiki kerosakan gigi yg teruk tapi blom dicabut.

Harga mengikut bahan yg dipilih.

Porselin fused metal (luar seramik dlm metal) = RM600 sebatang.
Dalam gambar ni yg ni la.

Emax (sejenis seramik yg lebih berkilau dan cantik) = RM1100

Zirconia (sejenis seramik yg sgt keras ) = RM1200